Nog iets met tulband...

25 november 2022 - Al-Bahr-al-Ahmar, Egypte

"Shiva Eye is een spirituele naam gegeven aan een deel van een schelp uit India. Het is een deel bij de opening van de Tulbandschelp"

IMG_20221011_085726

De aller eerste keer dat ik dit schelpje zag, was in India in 2015. Mijn interesse voor edelstenen en haar bijzondere werking was destijds al groot. Van dit schelpje wist ik echter niets af. Ik kreeg hem kado van een man uit Rishikesh met een winkel in edelstenen en sieraden. Hij vertelde me dat deze "Shiva eye" voor wijsheid en bescherming staat. Klein van formaat, dus dit stukje bescherming kon met gemak met mij meereizen.

Afgelopen juni kreeg ik hier in Dahab wederom dit schelpje kado van iemand die wel gehoord dat dit bijzonder was maar er verder eigenlijk niets van wist. Bijzonder dat het nu weer op mijn pad kwam. Ze waren overal wel te vinden kreeg ik te horen en makkelijk vindbaar op het strand, maar voor mij bleef het bij deze ene die ik kado had gekregen.

Nu in oktober terug in Dahab, vond ik mijn eerste schelpje meteen de dag na aankomst in de tuin bij mijn studio. Wauw, wat bijzonder! Ik hoopte dat dit een teken zou zijn dat ik op de goede plek terecht was gekomen. Inmiddels kan ik dat volmondig beamen! Een fijne huisbaas die ik nu als mijn broer/goede vriend beschouw en een relaxte plek om te wonen. Zo bleef deze schelp op mijn pad komen. Als ik vragen had over of ik wel op het goede pad zit, om mij vertrouwen te geven én bij het overwinnen voor mijn angst in de zee. Ja, die had ik zeker! Een goede zwemster was ik als kind al niet, grote wateroppervlakken vond ik altijd al een beetje eng en na een ervaring in Bali een paar jaar geleden, waarbij ik zo ongeveer in de zee werd meegesleurd, had ik het wel even gehad. Als kind was ik al eerder in het water gekukeld achter een visnet aan, daar voelde ik even dat ik verdronk. Gelukkig waren er beide keren mensen om mij te redden. De Rode Zee hier in Dahab heeft mij stukje bij beetje meer en meer vertrouwen gegeven en van een beetje twijfelachtig snorkelen en zwemmen ben ik inmiddels zover dat ik ongeveer 5 meter naar de bodem kan zwemmen. Ik durf tussen de golven te snorkelen en ben verliefd geworden op de onderwaterwereld. Langzaam begon ik de onderwaterwereld te observeren. De vissen doen ook niet hun best om tegen de golven in te zwemmen, die laten zich gewoon lekker meegolven. In het begin lukte het mij helemaal niet om naar beneden te duiken in het water, ik kwam zo weer boven. En ineens was het zover, ik was al een eindje op weg in het water en zei tegen degene die bij mij was, zal ik het nog is proberen? Kan dat, hier in de diepte? Yes, go! Kreeg ik als antwoord en daar ging ik, met volle kracht en overtuiging was ik zo bij de bodem en vond daar piepklein Shive eye baby schelpje. Overgave, overwinning, zelfvertrouwen, kracht. Ik kan zwemmen! Deze keer was het mijn beurt om dit schelpje zo klein maar helemaal in perfectie door te geven als kado. Dat het deze lieve vriendin mag beschermen en het haar veel wijsheid brengt!

Hieronder nog een uitgebreidere beschrijving:

Shiva Eye

Shiva Eye staat symbool voor bescherming, wijsheid en inzicht in de dingen die dieper verborgen liggen. Aan de ene kant zie je een prachtige bruine tekening en aan de andere kant de linksdraaiende spiraal die de schelp de naam geeft, deze staat voor bescherming tegen alle vormen van negativiteit en inzicht in de dingen die dieper verborgen liggen. Shiva Eye schelpen staan ook voor creatie en behoud van alles wat leeft, de constante verandering van het universum en de algemene wijsheid. Ze helpen je te concentreren en beslissingen te nemen.

In de prachtige spiraal van Shiva Eye zie je de Gulden Snede. Dit is een natuurkundig fenomeen, dat ons inzicht geeft in de oerkracht van de natuur en dus ook van onze plaats in dit universum. De gulden snede wordt aangeduid met het getal phi (π) en geeft een verhouding aan, deze wordt ook Divina proportia genoemd en betekent goddelijke verhouding. Deze verhouding kan op de vreemdste plekken opduiken, in een bloem, in je lichaam, in piramides, een schilderij maar ook in schelpen. Deze verhouding heeft ook een nauwe relatie met het getal 5. Dit heeft te maken met de vijfde dimensie, waar wij naar op weg zijn.

De frequenties van de 5edimensie zijn hoger dan die van de fysieke wereld van de aarde. Je bent dan bewustzijn en je bent bewust van je multidimensionale zijn. Manifestatie en creatie door gedachten via je hart zijn dan mogelijk, je leeft niet meer vanuit je hoofd. Je hogere zelf is afgestemd op je hart. In deze dimensie ben je een wezen van pure onvoorwaardelijke liefde en licht.

Bron: https://www.lichtpuntjekristallen.nl/product/shiva-eye/