Op reis!

14 maart 2023 - Hurghada, Egypte

Even was het allemaal weer spannend, het is al een poosje geleden dat ik écht op reis ben geweest.

Het vertrekpunt van deze reis was voor mij persoonlijk wel heel bijzonder. Pappa en Geertje zijn hier op vakantie en ik heb ze bezocht in Hurghada, geweldig!

Erg soepel ging het niet. Er waren geen rechtstreekse vluchten beschikbaar naar Hurghada dus ik vloog via Cairo. Helaas werd de geboekte vlucht van Sharm el Sheikh naar Caïro geannuleerd en dat betekende puzzelen om een beetje een goede aansluiting te vinden op dezelfde dag. Uiteindelijk lukte het mij om de vlucht die nog wel stond, om te boeken naar een ander tijdstip en een nieuwe vlucht te boeken voor het eerste deel van de reis. Klein detail...twee verschillende luchtvaartmaatschappijen waardoor ik genoodzaakt was om langs de incheckbalie in Cairo te gaan, online inchecken is hier überhaupt nog niet heel gangbaar. De overstaptijd die ik daarvoor had bedroeg...1u20min...Hoe doe je dat? Nou daar is maar één manier voor, zo snel mogelijk je vliegtuig uit en rennen tot je gestopt wordt voor een security check en dan weer rennen. Vragen en aangeven waar je naartoe moet en wel met spoed! De luchthaven in Cairo is groot...Moest ik ook nog eens van Terminal 3 naar Terminal 1. Eenmaal buiten uiteraard aangesproken worden door de vele taxichauffeurs maar ik ging in één streep door en vroeg aan de eerste de beste hoe naar de andere terminal te komen en wel zo snel mogelijk. Een shuttle bus was de "normale" optie maar dat kon wel 25min duren voor de volgende aan zou komen. Even dacht ik dat het dan toch maar een taxi moest worden, tot ik een busje van Novotel zag aankomen. Ik maakte oogcontact met de chauffeur en rende erop af, of hij me alsjeblieft please mee kon nemen. Een bedachtzame blik werd gevolgd door een brede glimlach en de klapdeur van zijn busje nu nog zonder passagiers ging open. Taxichauffeurs protesteerden in het Arabisch maar we lieten het achter ons, beiden met een grote glimlach op ons gezicht. Mahmoud vroeg me hoe laat mijn vlucht was en toen ik antwoordde met dat ik ook nog moest inchecken besloot hij plankgas langs alle hobbels in de weg te scheuren haha, wat een rit! Hij zette me voor de deur af, ik gaf hem een handkus en mijn dankbaarheid met een grote glimlach, dit was voor hem genoeg. Stralende ogen werken beide kanten op, dat zie je maar weer. Beide voeten op de grond, rennen, security en rennen. Geen informatie op de borden voor mijn vlucht dus weer de eerste de beste medewerker aanspreken. Ik moest naar hal 2 dus nog eentje verder, nu binnen dezelfde terminal, dat wel gelukkig haha. Rennen maar weer! Ik was om 02:30u in de nacht vertrokken vanuit Sharm el Sheikh en sprint wel vaker midden in de nacht na een vlucht natuurlijk. Ik kon nog nét inchecken en de super vriendelijk dame van Air Cairo stelde me gerust. Het is oké, je hebt tijd. Oef, yes! Vol blijdschap en emotie omdat ik zó graag mijn ouders wilde zien stapte ik het vliegtuig in.

Eenmaal in Hurghada kon ik met Uber (zo relaxed dat dit er is) naar het hotel en daar stond pappa te wachten. In de lobby ontmoette ik Geertje, tranen van blijdschap! Het was het allemaal dubbel en dwars waard. We besloten dat één nachtje tekort was dus ik bleef er twee. Ontzettend genoten en fijn om elkaar een echte knuffel te geven.

Nu wachten op mijn vertraagde vlucht naar Caïro. Hopelijk wordt deze niet geannuleerd...Het is bewolkt in Hurghada, regen, onweer, hagel en zelfs sneeuw in Sinaï. Sinds oktober heb ik 1 keer hevige regenval meegemaakt. Maar helemaal goed, alles zoals het is, het avontuur is weer begonnen, ik ben op reis mijn reis hart klopt. Ik geniet en ben intens dankbaar voor alles wat ik mee mag maken.

Op naar goede vriendin Monique en dan gaan we samen een stukje reizen. Wordt vervolgd...

Vliegtuig instructiefilmpje, rara wat is de bedoeling of juist niet?

IMG_20230312_043904IMG_20230312_043902IMG_20230312_043900IMG_20230312_043532

Mini vliegtuig

IMG_20230312_081404

Instappen via het uitklapbare trapje

IMG_20230312_064838

Rijtje van twee, mini alles

IMG_20230312_065757

IMG_20230312_073653

IMG_20230312_220320

1. Henriette:
    14 maart 2023
    Ahhhhh jemig wat spannend!!
    En wat gaaf dat je ze in het echt lekker kon knuffelen lief!
    So happy for you!!!
  2. Marijke: