Mini update

28 oktober 2022 - Dahab, Egypte

In het vorige verhaal niets over hoe het nu gaat, ik loop enorm achter met mijn blogs. Te veel belevenissen op een dag soms en ook weet ik nog niet precies waar mijn lezerspubliek op zit te wachten en of ik daar wel aan kan voldoen.

Inmiddels heb ik mijn plekje aardig gevonden. Ik heb in het begin nog vaak een verhuizing overwogen maar ik begin dit plekje ook steeds meer te waarderen. Nu heb ik wel mijn twijfels of ik het met dit matras nog ga vinden. Dikke harde veren en in de kreukels uit bed soms maar goed, het is zeker niet ingezakt laten we maar zeggen. De tuin is fijn, het aantal vliegen en muggen lijkt ook wat af te nemen en mijn plantjes groeien goed. Ik heb inmiddels de zo'n 1000 mieren in mijn badkamer en "kakkerlakje naar binnen en weer naar buiten" rondes ook gehad en daarvoor geen dodelijke insecten sprays gebruikt. Op een gegeven moment waren het ook torretjes en sprinkhanen. Wel een poedertje voor de mieren....dat vind ik dan echt niet zo leuk maarja ik had op een gegeven momenteel hele zwarte sporen op alle muren van mijn badkamer...en voor de vliegjes toch ook zo'n vies vliegenplak ding. Zo'n geel rolletje die je dan uittrekt en ophangt. Echt helemaal niet Feng Shui en veel meer van dat alles maarja....Ik heb wel elke dag mij excuses aangeboden en ze het beste gewenst. Volgens mijn Indiase vriend (niet meneer Tulband) is het soms ook goed dat het leven van zo'n beestje kort is want dan kunnen ze weer reïncarneren. Tja...

Dwaal ik af? Uhm ja, de mini update wordt iets langer... Inmiddels heb ik een bevriend stel van mij wat vaker gezien en onlangs heb ik ze mee uit eten genomen. Ben zo blij met ze en ze wonen nog geen 2 minuten lopen bij me vandaan. Voor ongeveer € 25 hebben we met zijn drieën zwaardvis, gefrituurde inktvistingen, garnalen, salade, baba ganoush, tahini en platte broodjes (Bedouin bread) gegeten. Met een enkele uitzondering en voor een speciale gelegenheid eet ik hier vis. We zijn even geleden ook samen in een mini cooper die bijna uit elkaar valt naar een mooie plek gereden om te snorkelen. De elektrische ramen doen het nog prima als je wat draadjes met elkaar verbindt, de voorbumper zit er nog net aan, de wegligging is mwoah maar hé het rijdt. Destijds had ik nog mijn beginners snorkel, maar inmiddels en je raadt het nooit....mijn magic snorkel. Echt waar, het staat er letterlijk op: MAGIC! Wat nog leuker is, is dat ik deze heb gekregen van een ander koppel uit Londen waarmee we optrokken die hier op vakantie waren. Ja en dan vergeet ik soms leuke foto's te maken maar ik doe mijn best en er komt meer aan.

Kijk ook nog even bij video's voor een sneakpeak onder water!

IMG_20221016_152612IMG_20221015_185448IMG_20221028_204525IMG_20221015_145506​​​​​​​​​​​​​​